Polska Południowa 2016

Ćwiczenia terenowe – Region transgraniczny Polski Południowej

Region transgraniczny Polski Południowej jest to wyjazd organizowany w ramach ćwiczeń terenowych dla II roku Turystyki i Rekreacji. Wyjazd odbył się 16-20.06.2016. Pierwszego dnia odwiedziliśmy zabytkowy pałac położony we wsi Moszna, Bazylikę św. Jakuba i św. Agnieszki w Nysie,  miejscowość Paczków, gdzie znajduje się fragment średniowiecznych murów miejskich, zamek biskupi w Otmuchowie oraz kopalnię złota w Złotym Stoku, w której znajduje się „Chodnik śmierci” i podziemny wodospad. Po intensywnym zwiedzaniu zakończyliśmy dzień w Międzylesiu, gdzie mieliśmy nocleg. Wieczorem wspólnie oglądaliśmy mecz reprezentacji Polski. Oczywiście nie obyło się bez ogromnych emocji J  Drugi dzień rozpoczął się zwiedzaniem wodospadu Wilczki w Międzygórzu i Bystrzycy Kłodzkiej, przejściem przez stary Rynek pod twierdzę w Kłodzku oraz wizytą w kopalni węgla kamiennego w Nowej Rudzie. Następnym punktem trasy było zdobycie najwyższego szczytu w Górach Stołowych czyli Szczelińca Wielkiego, a dzień zakończył się zwiedzaniem bazyliki w Wambierzycach i noclegiem w Kudowie. Trzeci dzień był dniem wyjazdu poza granice naszego kraju. Pierwszym przystankiem była Kaplica Czaszek i Kościół św. Barbary w Kutnej Horze. Następnie udaliśmy się do Stolicy Czech, Pragi w której zwiedzanie rozpoczęło się od Hradczan, a zakończyło na Starym Mieście.  Aby atrakcji nie było mało, wieczorem zorganizowaliśmy ognisko i ” wieczorek integracyjny”.  Przedostatni dzień rozpoczął się aktywnie. Była to  wyprawa w góry na Szrenice oraz do Śnieżnych Kotłów. Po pieszej wędrówce odwiedziliśmy zamek Książ w Wałbrzychu, Opactwo Cysterskie w Krzeszowie oraz Kościół Pokoju w Świdnicy. Dzień zakończyliśmy noclegiem we Wrocławiu w hotelu „Ibis Budget”. W ostatnim dniu odwiedziliśmy Panoramę Racławicką oraz Halę Stulecia we Wrocławiu. Wrocław zakończył pięciodniowe ćwiczenia terenowe, które dostarczyły nam wiele wrażeń i emocji.