Rodzaj studiów: I stopnia (licencjackie) System studiów: niestacjonarne (zaoczne) Czas trwania: 3 lata
Kierunki i specjalności
Jednostki prowadzące
Zapisy
UWAGA!
Kandydaci zainteresowani mogą zapisywać się na ten kierunek, a następnie bez uprzedniej kwalifikacji zobowiązani są w najbliższym, wskazanym poniżej terminie złożyć komplet wymaganych dokumentów:
Terminy i miejsce składania dokumentów
Kandydaci zainteresowani nie czekając na wyniki kwalifikacji powinni pocztą tradycyjną jak najszybciej przesłać komplet dokumentów (rekrutacja trwa do wypełnienia limitu przyjęć). Dokumenty muszą zostać wysłane nie później niż 18 listopada (decyduje data stempla pocztowego) na adres:
Filia Uniwersytetu Łódzkiego w Tomaszowie Mazowieckim
ul. Konstytucji 3 Maja 65/67
97-200 Tomaszów Mazowiecki
W szczególnych przypadkach będzie możliwe złożenie dokumentów osobiście:
Prosimy o zapoznanie się z zaleceniami Inspektoratu BHP UŁ w zakresie dotyczącym kandydatów: link
Adres punktu odbioru:
budynek Filii Uniwersytetu Łódzkiego w Tomaszowie Mazowieckim
ul. Konstytucji 3 Maja 65/67
97-200 Tomaszów Mazowiecki
Dni i godziny dyżurów przyjmowania dokumentów w punkcie odbioru:
poniedziałek-piątek w godz. 10.00-13.00
Kontakt do podkomisji:
adres e-mail: filiaul@uni.lodz.pl
numer telefonu: 44 724-97-20 – poniedziałek – piątek w godzinach 10.00 – 13.00
Limit miejsc
180
Język wykładowy
polski
Opis
Studia na kierunku administracja pozwalają na wszechstronne przygotowanie absolwenta do kreatywnego współuczestnictwa w procesie administrowania w ramach podmiotów sektora publicznego oraz prywatnego. Studia te łącza tradycyjne, teoretyczne ujęcie administracji z nowoczesnością oraz aktualnymi i antycypowanymi potrzebami rynku pracy. Umożliwiają one zdobycie rzetelnej, szczegółowej wiedzy z zakresu nauk o administracji, prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego i sądowo administracyjnego, konstytucyjnego systemu organów ochrony prawnej, historii myśli politycznej, ekonomicznej i społecznej, prawa karnego i prawa wykroczeń, podstaw prawa pracy, zarysu prawa cywilnego, teorii organizacji i zarządzania, instytucji i źródeł prawa UE, funduszy strukturalnych UE oraz przygotowywania projektów unijnych. Studia na kierunku administracja pozwalają na rozwinięcie umiejętności komunikacji i utrzymywania zadowalających relacji społecznych w procesie administrowania. Uzyskane w toku studiów wiedza i umiejętności predestynują absolwentów do pracy w instytucjach publicznych, finansowych, różnego rodzaju służbach, sądach, a także w ramach obsługi kancelaryjnej podmiotów prywatnych (kancelarie adwokackie, notarialne).
Zasadnicze cele kształcenia:
• przekazanie podstaw wiedzy z zakresu dziedzin prawa niezbędnych do sprawowania administracji
• przekazanie elementarnej wiedzy w zakresie odpowiedzialności administratywisty za podejmowane decyzje;
• wykształcenie podstawowych umiejętności interpretacji przepisów;
• wykształcenie umiejętności krytycznego myślenia, wiązania ze sobą faktów oraz konstruowania wniosków na podstawie posiadanych danych;
• wykształcenie umiejętności całościowego oglądu postępowania administracyjnego.
Po administracji absolwent może znaleźć zatrudnienie jako:
• urzędnik państwowy;
• urzędnik samorządowy;
• osoba wykonująca obsługę kancelaryjną (biura, sekretariaty wszystkich rodzajów instytucji);
• po zdobyciu dodatkowych kwalifikacji – kurator;
• zgodnie z ustawą o służbie cywilnej – może uzyskać stanowisko podinspektora w instytucji publicznej, czyli stać się przedstawicielem kadry zarządzającej czy kierowniczej.
Po drugim roku studenci wybierają trwającą 1 rok (dwa semestry specjalizacje). Obecnie do wyboru są specjalizacje z zakresu administracji:
• Publicznej;
• Społecznej.
Zasady kwalifikacji
Na podstawie złożenia wymaganych dokumentów.
Dodatkowe informacje
Profil praktyczny
Kierunek zostanie uruchomiony, gdy zgłosi się minimum 30 osób.
Wymagane dokumenty;
– świadectwo dojrzałości (kserokopia oraz oryginał do wglądu Wydziałowej Komisji Rekrutacyjnej)
– 2 fotografie (zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych)
– podanie kandydata (wydrukowane z systemu rekrutacji)
– teczka aktowa (jasna)
Wykaz dokumentów dostepny jest w zakładce Pomoc->Rekrutacja->Wymagane dokumenty – studia drugiego stopnia.
Zachęcamy do zapoznania się ze zmienionym terminarzem rekrutacji na rok akademicki 2020/2021 w UŁ.
LOGOWANIE